W nauczaniu matematyki też potrzebne są zmiany
W dniu 14 listopada w Łochowie odbyła się konferencja matematyczna pod hasłem „Potęga Matematyki”. Organizatorzy wydarzenia to Kujawsko-Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli w Bydgoszczy oraz Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Łochowie. Dwie instytucje połączyły siły w trosce o rozwój matematyczny.
Po słowach powitania wygłoszonych przez dyrektora szkoły, Mirosława Donarskiego oraz przedstawiciela KPCEN Justynę Prud spotkanie oficjalnie otworzyła wójt gminy Białe Błota, pani Magdalena Maison.
W konferencji wzięli udział dyrektorzy szkół, nauczyciele matematyki oraz edukacji wczesnoszkolnej, którzy stworzyli platformę do porozumienia i wymiany doświadczeń.
Organ sprawujący nadzór pedagogiczny reprezentowali Dyrektor Wydziału Strategii i Rozwoju Edukacji Pani Anna Borysiak i Starszy Wizytator Alina Nejman.
Wśród prelegentów znaleźli się:
- dr Agnieszka Krause (UMK w Toruniu)
- Elżbieta Wilińska (PZSM w Bydgoszczy)
- Grażyna Szczepańczyk (KPCEN w Bydgoszczy)
- Ewa Grzanka (KPCEN w Bydgoszczy)
- Emilia Turowska (SP w Łochowie i KPCEN w Bydgoszczy)
- Krzysztof Dolata (SP w Łochowie)
Wystąpienia ukazały znaczenie edukacji matematycznej w rozwoju jednostki i społeczeństwa, a także zaprezentowane zostały innowacyjne rozwiązania metodyczne i organizacyjne. Podczas konferencji nawiązała się współpraca między różnymi poziomami edukacji.
W trakcie sesji warsztatowych, prowadzonych przez konsultantów i doradców metodycznych KPCEN w Bydgoszczy (Kamila Bagniewska, Grażyna Szczepańczyk, Ewa Grzanka, Justyna Prud), ujawnił się duch współpracy, który mobilizował uczestników do wspólnego działania.
W ramach konferencji zorganizowano debatę edukacyjną, która umożliwiła otwarte dyskusje zarówno ekspertów, jak i uczestników.
Oferta wydawnictw GWO, Aksjomat oraz firmy Educarium, cieszyły się dużym zainteresowaniem, a poczęstunek podczas przerwy sprzyjał wymianie myśli na tematy edukacyjne. Przy tym panowała miła i przyjazna atmosfera, która zachęcała do swobodnych rozmów.
Wspólne wnioski wskazują na potrzebę dalszej współpracy oraz organizacji podobnych wydarzeń, które będą sprzyjały wymianie wiedzy i doświadczeń.
Konferencja w Łochowie była nie tylko platformą do dyskusji, ale także inspiracją do działania, pokazując, że wspólna pasja do matematyki może prowadzić do znaczących zmian w edukacji.
Emilia Turowska