Zapewniamy pomoc pedagoga szkolnego, który:
- rozpoznaje warunki życia i nauki uczniów sprawiających trudności oraz nadzoruje spełnianie obowiązku szkolnego,
- określa formy i sposoby udzielania uczniom, w tym uczniom z wybitnymi uzdolnieniami, pomocy psychologiczno-pedagogicznej odpowiednio do rozpoznanych potrzeb,
- prowadzi zajęcia terapeutyczne w celu zapobiegania zachowaniom dysfunkcyjnym,
- prowadzi również zajęcia rewalidacyjne wspomagające rozwój dziecka poprzez kompensowanie i usprawnianie zaburzonych funkcji psychicznych i fizycznych,
- udziela uczniom porad w rozwiązywaniu konfliktów rówieśniczych i środowiskowych,
- wspiera nauczycieli i rodziców w rozwiązywaniu problemów wychowawczych (konsultacje indywidualne, porady),
- wspomaga wychowawców w ich działalności wychowawczej i profilaktycznej poprzez udzielanie konsultacji, porad, prowadzenia warsztatów i zajęć psychoedukacyjnych dla uczniów w ramach godzin wychowawczych,
- wspiera nauczycieli w organizowaniu wewnątrzszkolnego systemu doradztwa oraz zajęć związanych z wyborem kierunku kształcenia i zawodu,
- współpracuje z instytucjami wspierającymi pracę szkoły (Policja, Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna, Sąd Rodzinny, Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, Poradnia Zdrowia Psychicznego, MONAR, Mobilne Centrum Informacji Zawodowej, Poradnia Profilaktyki i Pomocy Rodzinie),
- organizuje pomoc materialną dla uczniów znajdującymi się w trudnej sytuacji materialnej.
Psycholog szkolny wspiera wychowawców, uczniów i rodziców:
- pomaga w eliminowaniu napięć psychicznych u uczniów (stres związany z trudnościami szkolnymi lub sytuacją rodzinną),
- udziela wsparcia w pokonywaniu problemów uczniów pojawiających się w szkole i poza jej terenem,
- w tym celu prowadzi konsultacje indywidualne dla uczniów i rodziców (konsultacje te mają charakter porad, terapii wspierającej oraz terapii krótkotrwałej),
- diagnozuje przyczyny trudności w nauce i niepowodzeń szkolnych,
- diagnozuje sytuacje wychowawcze uczniów w celu wspierania ich rozwoju,
- minimalizuje skutki zaburzeń rozwojowych, zapobiega zaburzeniom zachowania oraz inicjuje różne formy pomocy (zajęcia terapeutyczne, relaksacyjne, poprawiające koncentrację uwagi),
- udziela porad psychologicznych rodzicom mającym problemy z wychowaniem dzieci,
- pomaga uczniom w wyborze właściwej szkoły ponadgimnazjalnej (rozpoznawanie zainteresowań, doradztwo, testy psychologiczne),
- wspomaga wychowawców w ich działalności wychowawczej i profilaktycznej poprzez udzielanie konsultacji, porad, prowadzenia warsztatów i zajęć psychoedukacyjnych dla uczniów w ramach godzin wychowawczych,
- współpracuje z instytucjami wspierającymi pracę szkoły (Policja, Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna, Sąd Rodzinny, Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, Poradnia Zdrowia Psychicznego, MONAR, Mobilne Centrum Informacji Zawodowej, Poradnia Profilaktyki i Pomocy Rodzinie).
Programem zajęć logopedycznych objęci są uczniowie, u których zdiagnozowano wadę wymowy. Zajęcia logopedyczne odbywają się w formie:
- indywidualnej oraz w grupach 2- 4 osobowych,
- dzieci zostają dobrane na terapię według tej samej wady wymowy,
- zajęcia odbywają się raz w tygodniu dla każdej grupy,
- cele, jakie realizuje się na zajęciach to: usuwanie zaburzeń mowy, korekcja wymowy, nauczanie mowy, wyrównywanie opóźnień rozwoju mowy, wypracowanie odpowiedniego poziomu sprawności językowej,
- wyżej wymienione cele realizuje się poprzez ćwiczenia oddechowe, fonacyjne, kształtujące słuch fonemowy oraz usprawniające narządy artykulacyjne,
- ćwiczenia w dużej mierze wykonywane są w oparciu o gry i zabawy utrwalające wymowę.
Zajęcia logopedyczne odbywają się w sali nr 111 lub 110.